Türkiye’nin kartlı turizm gelirlerinde büyüme trendi devam etti

Visa Akdeniz Turizm Analizi Türkiye’nin Turizmdeki Rekabet Gücünü Gözler Önüne Serdi

Visa’nın yaptığı Akdeniz Turizm Analizi, Türkiye’nin turizmdeki rekabet gücünü ortaya koyuyor. 2024 yılında Euro bazında yüzde 5’lik bir artış yaşanan kart kullanımı, ülkenin turizm potansiyelini gözler önüne seriyor. Aynı yıl içerisinde kartlı ziyaretçi sayısındaki yüzde 16’lık büyüme ise dikkat çekici bir gelişme olarak kaydedildi.

Analiz sonuçlarına göre, Türkiye son 5 yıl içerisinde Akdeniz’de turizm gelirlerini en çok artıran ikinci ülke konumunda bulunuyor. Yabancı kart harcamaları toplamında Türkiye’nin ortalamanın üzerinde büyüme gösterdiği belirlendi.

Visa Akdeniz Turizm Analizi’ne göre, 2024’te sağlık turizmi Akdeniz havzasındaki turizm harcamalarının yüzde 2’sini oluştururken, Türkiye’de bu oran yüzde 7’ye yükseliyor. Bu durum Türkiye’nin sağlık turizmi alanında stratejik bir rekabet avantajına sahip olduğunu ortaya koyuyor.

Visa Türkiye Genel Müdürü Samile Mümin, analizin önemli bulgularından birinin 2024 yılında Türkiye’yi ziyaret eden turistler arasından her beş turistten birinin tekrar ülkeyi tercih etmesi olduğunu belirtiyor. Ayrıca, yabancı turistlerin kart harcamalarındaki artışın ülke ekonomisine olumlu katkı sağladığı vurgulanıyor.

Şirketin Güney Avrupa Danışmanlık ve Analitik Başkanı Sertan Şener ise, Türkiye’nin son beş yılda bölgedeki diğer ülkelere göre kartlı harcamalarını en fazla artıran ikinci ülke olduğunu ifade ediyor. Türkiye’nin turizmdeki başarısını yeme-içme, ulaşım, market ve sağlık sektörlerindeki kart harcamalarındaki büyüme destekliyor.

2024 yılında Türkiye’ye en fazla kartlı harcama Körfez Ülkeleri, Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere ve Türki Cumhuriyetler’den geldi. Turistlerin Türkiye’de yaptıkları harcamalarda konaklama, yeme-içme ve market sektörlerini içeren seyahat kategorisi yüzde 36’lık payla ilk sırada yer alıyor.

İstanbul, Antalya, Muğla, İzmir, Aydın, Trabzon ve Nevşehir gibi 7 ana ilde gerçekleşen yabancı kart harcamaları Türkiye turizminde önemli bir etkiye sahip. İstanbul dört mevsim boyunca Türkiye’nin toplam turizm gelirlerine en büyük katkıyı sunarken, kış aylarında da turizm potansiyelini sürdürüyor.

Related Posts

Terör örgütünün fesih kararı sonrası Bakan Şimşek’ten 1,8 trilyon dolarlık açıklama

Avrupa İmar ve Kalkınma Bankasının (EBRD) Yıllık Toplantıları çerçevesinde, EBRD Türkiye ve Kafkasya Yönetici Direktörü Elisabetta Falcetti’nin moderatörlüğünü üstlendiği “Türkiye’nin Ekonomik Dönüşümü ve Büyüyen Yatırım Potansiyeli” başlıklı …

TCMB: Altındaki keskin yükseliş konut ve otomobil piyasalarında talep artışına neden oldu

TCMB: Altındaki keskin yükseliş konut ve otomobil piyasalarında talep artışına neden oldu

SGK duyurmuştu: Yıpranma payı düzenlemesi ne anlama geliyor? Erken emeklilik kalktı mı?

SGK, fiili hizmet süresi zammı (yıpranma hakkı) ile erken emekliliğe ilişkin kritik bir düzenleme yaptı. Artık 4 bin 873 meslek için yıpranma hakkı geçerli olmayacak. Kurum, bazı meslek gruplarının hatalı bildirimlerle SGK’ya bildirildiğini belirleyerek işverenleri uyardı. Peki, erken emeklilik uygulamasında neler değişti?

Cumhurbaşkanı yardımcısı açıkladı: 41 yıllık PKK terörü ekonomiye nasıl yansıdı?

Terörle mücadelede gelinen noktaya ilişkin açıklamalarda bulunan Cevdet Yılmaz, çatışmaların ülke ekonomisi üzerindeki etkisine dikkat çekti. Sürecin toplumsal ve ekonomik sonuçlarının uzun vadede değerlendirilmesi gerektiğini vurguladı.

BOTAŞ’ın gemisine ilk ‘yurt dışı’ görevi

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Boru Hatları ile Petrol Taşıma AŞ (BOTAŞ) ile Mısır’ın kamu enerji şirketi EGAS arasında imzalanan sözleşme ile BOTAŞ envanterindeki bir Yüzer LNG Depolama ve Gazlaştırma Ünitesi’nin (FSRU) ilk kez yurt dışında dönemsel görev yapacağını bildirdi. Bayraktar, Mısır Petrol ve Maden Kaynakları Bakanı Karim Badawi ve heyeti ile bakanlıkta bir görüşme gerçekleştirdiklerini belirtti.

Connected TV alanında gücünü artırıyor

Türkiye’nin yenilikçi dijital reklam platformlarından TVekstra, Connected TV alanındaki büyümesini hızlandırarak önemli bir iş birliğine imza attı. Yerli televizyon markası Onvo ile yapılan anlaşma kapsamında, Onvo TV’lerin reklam satış ve envanter yönetim hakları TVekstra tarafından yürütülecek.