Enflasyon raporunun perde arkası: Ne kadar sapma olursa olsun…

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB), TCMB Başkanı Fatih Karahan’ın 3. Enflasyon Raporu Toplantısında duyurduğu yeni orta vadeli iletişim stratejisinin detaylarını açıkladı.

TCMB, resmi sosyal medya hesabından orta vadeli tahminlerindeki iletişim stratejisindeki değişikliğe ilişkin detayları paylaştı.

ARA HEDEF YIL SONUNA ODAKLANDI

Banka yeni orta vadeli iletişim stratejisi kapsamında enflasyon raporlarında “enflasyon tahminleri” ile taahhüt ve çıpa işlevi görecek olan yıl sonu odaklı “ara hedefler”i açıklamaya başladı.

TAHMİNLER REVİZE EDİLEBİLECEK ARA HEDEFLER DEĞİŞMEYECEK

TCMB’nin açıklayacağı “enflasyon tahminleri” veri akışına bağlı olarak revize edilebilecek. Taahhüt ve çıpa işlevi görecek olan “ara hedefler”de de rapor dönemleri arasında olağanüstü gelişmeler olmadığı sürece değişikliğe gidilmeyecek.

Orta vadede enflasyonun yüzde 5’e gittiği dezenflasyon sürecinde daha kısa bir vadede ulaşılması taahhüt edilen yıl sonu enflasyon düzeyleri olan “ara hedefler” para politikası düzeyinin ayarlanmasında referans olarak alınacak.

Bu kapsamda dezenflasyon sürecinde enflasyonu belirlediği ara hedeflere uyumlu olacak şekilde düşürmek için ne gerekiyorsa yapmaya devam edecek olan TCMB önceki raporlarda 2025 yıl sonu enflasyon tahmini olan yüzde 24 değerini, 2025 yılı ara hedefimiz olarak korudu.

Banka 2026 ve 2027 yılları için ise enflasyon ara hedeflerini sırasıyla yüzde 16 ve yüzde 9 olarak belirledi.

HAYATIMIZA NEDEN ARA HEDEF GİRDİ?

Fatih Karahan’ın basın toplantısındaki yanıtı şöyle:

“Önemli bir değişiklik. Bugüne kadar yaptığımız iletişimde ara hedefler tahmin görevi görüyordu. Enflasyonda hem belirsizlik yüksek tahminleri revize etmemiz gerekiyordu. Bu ikisini bu toplantıdan başlayarak ayırmaya karar verdik. Çok uç gelişmeler olmaması durumunda değiştirmeyi düşünmüyoruz. Ne kadar sapma olursa olsun hesabını şeffaf şekilde vereceğiz.”

Sonuç olarak, tahminler veri geldikçe güncellenebilecek; ara hedefler ise olağanüstü bir gelişme olmazsa sabit kalacak ve yıl sonu için net bir çıpa sağlayacak.

Related Posts

Mersin’de sanayicilerin yarışı kızıştı

Mersin Sanayici ve İş İnsanları Derneği (MESİAD) seçimleri yaklaşırken, dernek içinde sular durulmuyor.

Tüketici güven endeksi ağustosta düştü

Enflasyon beklentilerinin yükseldiği ABD’de dört ay sonra ilk kez tüketici güven endeksi, Michigan Üniversitesi’nin yaptığı ölçümde 3,1 puan azalarak 58,6’ya indi. Tüketicilerin kısa vadeli enflasyon beklentisi ağustosta yüzde 4,5’den yüzde 4,9’a …

Spot piyasada elektrik fiyatları

Spot piyasada elektrik fiyatları

1 saatte tükenen SUV

Bir otomobil şirketinin başkanının, müşterilerini kendi modeli dışındaki modelleri değerlendirmeye teşvik etmesi tuhaf ve çelişkili gelebilir. Ancak Xiaomi’nin en yeni elektrikli SUV’si YU7’nin başarısı o kadar büyük ki, şirketin CEO’su Lei Jun …

2025 yılında en çok satılan araba markaları belli oldu

Renault Clio, yılın ilk 7 ayında en çok satılan otomobiller listesinde liderliğini sürdürürken, Togg T10X elektrikli segmentteki başarısının yanı sıra genel satışlarda da zirveye göz dikti. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD …

İş adamları Erdoğan’ın kapısında: Kurtar bizi Reis – Kayıp 6,8 milyar dolar

Hazır giyim sektörü, son üç yılda 6,8 milyar dolarlık üretim kaybı yaşadı. 2022’de ihracat ve iç pazar büyüklüğü 30,8 milyar dolar olan sektörün, 2025 sonunda 24 milyar dolara gerilemesi bekleniyor.