Visa Akdeniz Turizm Analizi Türkiye’nin Turizmdeki Rekabet Gücünü Gözler Önüne Serdi
Visa’nın yaptığı Akdeniz Turizm Analizi, Türkiye’nin turizmdeki rekabet gücünü ortaya koyuyor. 2024 yılında Euro bazında yüzde 5’lik bir artış yaşanan kart kullanımı, ülkenin turizm potansiyelini gözler önüne seriyor. Aynı yıl içerisinde kartlı ziyaretçi sayısındaki yüzde 16’lık büyüme ise dikkat çekici bir gelişme olarak kaydedildi.
Analiz sonuçlarına göre, Türkiye son 5 yıl içerisinde Akdeniz’de turizm gelirlerini en çok artıran ikinci ülke konumunda bulunuyor. Yabancı kart harcamaları toplamında Türkiye’nin ortalamanın üzerinde büyüme gösterdiği belirlendi.
Visa Akdeniz Turizm Analizi’ne göre, 2024’te sağlık turizmi Akdeniz havzasındaki turizm harcamalarının yüzde 2’sini oluştururken, Türkiye’de bu oran yüzde 7’ye yükseliyor. Bu durum Türkiye’nin sağlık turizmi alanında stratejik bir rekabet avantajına sahip olduğunu ortaya koyuyor.
Visa Türkiye Genel Müdürü Samile Mümin, analizin önemli bulgularından birinin 2024 yılında Türkiye’yi ziyaret eden turistler arasından her beş turistten birinin tekrar ülkeyi tercih etmesi olduğunu belirtiyor. Ayrıca, yabancı turistlerin kart harcamalarındaki artışın ülke ekonomisine olumlu katkı sağladığı vurgulanıyor.
Şirketin Güney Avrupa Danışmanlık ve Analitik Başkanı Sertan Şener ise, Türkiye’nin son beş yılda bölgedeki diğer ülkelere göre kartlı harcamalarını en fazla artıran ikinci ülke olduğunu ifade ediyor. Türkiye’nin turizmdeki başarısını yeme-içme, ulaşım, market ve sağlık sektörlerindeki kart harcamalarındaki büyüme destekliyor.
2024 yılında Türkiye’ye en fazla kartlı harcama Körfez Ülkeleri, Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere ve Türki Cumhuriyetler’den geldi. Turistlerin Türkiye’de yaptıkları harcamalarda konaklama, yeme-içme ve market sektörlerini içeren seyahat kategorisi yüzde 36’lık payla ilk sırada yer alıyor.
İstanbul, Antalya, Muğla, İzmir, Aydın, Trabzon ve Nevşehir gibi 7 ana ilde gerçekleşen yabancı kart harcamaları Türkiye turizminde önemli bir etkiye sahip. İstanbul dört mevsim boyunca Türkiye’nin toplam turizm gelirlerine en büyük katkıyı sunarken, kış aylarında da turizm potansiyelini sürdürüyor.